SOD TORAH
ח' סיון התשעח (02:05), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין
חיפוש גימטריה
חיפוש ביטוי:   איפוס 
שיטת חישוב גימטריה:  שיטת חיפוש: 
ערך גימטריה מחושב
אנא הכנס ביטוי כדי לקבל תוצאת חישוב הגימטריה בשיטה הרצויה, ולאחר מכן לחץ חיפוש כדי לחפש את הערך הרצוי בתנ"ך.
קץ הזוהר

 קץ הזוהר

מובא בזהר הק' (וירא קיז. ושם): וּבְשֵׁשׁ מֵאוֹת שָׁנִים לָאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי [שנת הת"ר, 5600 לספירה] יִפָּתְחוּ שַׁעֲרֵי הַחָכְמָה לְמַעְלָה וּמַעְיָנוֹת שֶׁל חָכְמָה לְמַטָּה, וְיִתְתַּקֵּן הָעוֹלָם לְהִכָּנֵס לַשְּׁבִיעִי. כְּמוֹ בֶּן אָדָם שֶׁמְּתַקֵּן בְּיוֹם שִׁשִּׁי מִכְּשֶׁמַּעֲרִיב הַשֶּׁמֶשׁ לְהִכָּנֵס לְשַׁבָּת, אַף כָּךְ גַּם, וְסִימָן לַדָּבָר (בראשית ז, יא) בִּשְׁנַ֨ת שֵׁשׁ-מֵא֤וֹת שָׁנָה֙ לְחַיֵּי-נֹ֔חַ בַּחֹ֙דֶשׁ֙ הַשֵּׁנִ֔י בְּשִׁבְעָֽה-עָשָׂ֥ר י֖וֹם לַחֹ֑דֶשׁ בַּיּ֣וֹם הַזֶּ֗ה נִבְקְעוּ֙ כָּֽל-מַעְיְנֹת֙ תְּה֣וֹם רַבָּ֔ה וַאֲרֻבֹּ֥ת הַשָּׁמַ֖יִם נִפְתָּֽחוּ", כלומר הפסוק הזה סימן לכך שבשנת שש מאות לחיי נח שהוא רומז לשבת יום המנוחה, יבקעו כל המעיינות של החכמה בעולם הגשמי ובעולם הרוחני ארובות השמים יפתחו.

ומוכח לנו שאין הכוונה לקץ המשיח שהרי המשיח לא הגיע, אלא שבשנת הת"ר התחילה ההכנה לביאת משיח כמו פיתוח הטכנולוגיה וגילוי תורת הקבלה והחסידות בעולם. ובהמשך הזוהר שם מובא: "אָמַר לוֹ רַבִּי יוֹסִי [לר' אלעזר], יָפֶה אָמַרְתָּ [על הקץ שרמוז בפסוק: "בשנת שש מאות שנה"], מִשּׁוּם שֶׁהוּא בְּתוֹךְ סוֹד הָאוֹתִיּוֹת וְאֵין לָנוּ לְעוֹרֵר חֶשְׁבּוֹן וְקִצִּים אֲחֵרִים, שֶׁהֲרֵי בְּסִפְרוֹ שֶׁל רַב יֵיבָא הַזָּקֵן מָצָאנוּ חֶשְׁבּוֹן זֶה, שֶׁכָּתוּב (ויקרא כו, לד) "אָז תִּרְצֶה הָאָרֶץ", וְהוּא הַסּוֹד שֶׁל וָא''ו, שֶׁכָּתוּב "וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב", וְזֶהוּ וָא''ו, הַכֹּל כְּאֶחָד. וְעַל זֶה אֶזְכֹּר. וְאַחַר כָּךְ וְהָאָרֶץ אֶזְכֹּר, זוֹ כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל. תִּרְצֶה, תִּתְרַצֶּה הָאָרֶץ אֶל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא."

ובאופן מדהים אע"פ שאין לנו הבנה בזה כלל, אם ניקח את שני הפסוקים שהזוהר מביא (בראשית ז, יא) "בִּשְׁנַ֨ת שֵׁשׁ-מֵא֤וֹת שָׁנָה֙ לְחַיֵּי-נֹ֔חַ" ו-(ויקרא כו, לד) "אָז תִּרְצֶה הָאָרֶץ", על תחילת הקץ בשנת הת"ר, הגימטריה שלהם שווה, ואלו הם:

נושא

תחילת המבול על הארץ

גלות בבל, שבילל ובילבל את כל העולם

הפסוקים השווים

(בראשית ז, יא) "בִּשְׁנַת שֵׁשׁ מֵאוֹת שָׁנָה לְחַיֵּי נֹחַ בַּחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בְּשִׁבְעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ בַּיּוֹם הַזֶּה נִבְקְעוּ כָּל מַעְיְנֹת תְּהוֹם רַבָּה וַאֲרֻבֹּת הַשָּׁמַיִם נִפְתָּחוּ"

(ויקרא כו, לד) "אָז תִּרְצֶה הָאָרֶץ אֶת שַׁבְּתֹתֶיהָ כֹּל יְמֵי הֳשַׁמָּה וְאַתֶּם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיכֶם אָז תִּשְׁבַּת הָאָרֶץ וְהִרְצָת אֶת שַׁבְּתֹתֶיהָ"

גימטריה

7425

7425

הסתברות

משמע שהזהר אומר בפירוש שלפסוק (ויקרא כו, לד) יש אותו חשבון (גימטריה) של הפסוק (בראשית ז, יא) ולכן שניהם רומזים לקץ, וגם קשורים מבחינת המשמעות של שבת והארץ. ומכיוון שבגימטריה של 7425 אלו הפסוקים היחידים בכל התנ"ך, מדהים לחשוב איך חכמי הזוהר ובפרט רַב יֵיבָא הַזָּקֵן, וכן רַבִּי יוֹסִי, ידעו שלאותם פסוקים יש גימטריה שווה. הרי על ידי ניחוש, צריך לחשב גימטריה של כל 23,207 הפסוקים בתנ"ך כדי למצוא שני פסוקים שווים, וזה בלתי אפשרי לבני אדם כמובן, כי אפילו לחשב גימטריה של פסוק אחד בסכום 7425 אנחנו לא מסוגלים בלי להתבלבל. על כרחנו לומר שהכול ניכתב ברוח הקודש ממש כידוע.

פירוש

רומז לתחילת ההכנה לאלף השביעי, וזה כמו ערב שבת, וכך גם המבול תיקן את הארץ וכל חטאיה לקראת הארץ החדשה שהיא בחי' שבת. ולכן מוזכרת השחתת הארץ ותיקונה שזה רומז לריצוי הארץ, אז תרצה הארץ את שבתותיה.

70 שמיטות שריצתה הארץ לנוח כל ימי השמה, וכך פירש התרגום יונתן: "הָא בְּכֵן תַּרְעֵי אַרְעָא יַת שְׁנֵי שְׁמִיטָהָא וכו' בְּכֵן תִּתְנַיַיח אַרְעָא וְתִרְעֵי יַת שִׁזְבֵי שְׁמִיטָהָא", ובנ"י הוגלו לבבל, בחי' המבול, מכיוון שאת קשתי נתתי בענן ואין לכלות שונאי ישראל.

בחינת קץ

יג  וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים לְנֹחַ קֵץ כָּל בָּשָׂר בָּא לְפָנַי כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ חָמָס מִפְּנֵיהֶם וְהִנְנִי מַשְׁחִיתָם אֶת הָאָרֶץ: וזאת המילה "קץ" היחידה בתורה. רואים שגם במבול וגם בגלות בבל (יחזקאל ז), מוזכרת המילה "קץ" ממש בהקשר של כליון בני האדם החוטאים. וחוץ מהקיצין המוזכרים בספר דניאל "לעת קץ", וכן באיוב "קץ שם לחושך", אלו 2 הקיצין היחידים בהקשר זה.

(יחזקאל ז) מתנבא על גלות בבל: א  וַיְהִי דְבַר ה' אֵלַי לֵאמֹר: ב  וְאַתָּה בֶן אָדָם כֹּה אָמַר אֲדֹנָי ה' לְאַדְמַת יִשְׂרָאֵל קֵץ בָּא הַקֵּץ עַל אַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ: ג  עַתָּה הַקֵּץ עָלַיִךְ וְשִׁלַּחְתִּי אַפִּי בָּךְ וּשְׁפַטְתִּיךְ כִּדְרָכָיִךְ וְנָתַתִּי עָלַיִךְ אֵת כָּל תּוֹעֲבֹתָיִךְ: ד  וְלֹא תָחוֹס עֵינִי עָלַיִךְ וְלֹא אֶחְמוֹל כִּי דְרָכַיִךְ עָלַיִךְ אֶתֵּן וְתוֹעֲבוֹתַיִךְ בְּתוֹכֵךְ תִּהְיֶיןָ וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה': (פ) ה  כֹּה אָמַר אֲדֹנָי ה' רָעָה אַחַת רָעָה הִנֵּה בָאָה: ו  קֵץ בָּא בָּא הַקֵּץ הֵקִיץ אֵלָיִךְ הִנֵּה בָּאָה: